En underbar söndag....

Idag har vi haft en underbart varm och solig dag med promenad och läsning på altan, medan min duktiga man gick ut i skogen och letade kantareller, och hem kom han trött och svettig med en liten kasse med dom gula svamparna.
I skogen mötte han också en huggorm som han föste snällt ut i skogen, tur att han hade stövlar på sej...ett måste.

När Ingemar var ute i skogen så passade Elin och jag på att möblerera om i vårt tv-rum så nu är det mer rymligt och bekvämt för alla våra lap-.topar och tv-tittande blir överskådligt för alla..

Fick ett samtal från min gamle far och han verkar ju må bra från värken men han pratade om allt möjlig  annat, ibland undrar om det inte står rätt till men han äter rätt starka smärtstillande och då blir man lite dissig i pallet liksom.   Han dillade om att han tyckte han såg en deckare samtidigt som han löste korsord och det kan inte vara sant  han har ingen tv   för vi skall nämligen imorrn åka med en av våra gamla tv-apparater för hans pajade i förrgår, den bara small av ...gammal som den var.. Så då kan vi kolla in honom lite och handla lite mer till hans kylskåp och fika med honom.

Må så gott
Moa

Kommentarer
Postat av: Elin

citat morfar

" när jag satt där och löste korsord kommer hon tanten miss marple in och vi pratar, precis som jag ser en deckare på tv, men jag kollar och tv.n är ju inte på. Tror gubben börjar bli snurrig, lika bra och slå till nåt hårt i pallet på han "



hahaha, han e rolig han morfar

2009-07-26 @ 19:34:38
URL: http://elinbogalice.blogg.se/
Postat av: M

Ha ha ja när han är på detta humör då är han go den gamle..men inte i förrgår då var han inte go att tas med ...gnällig...fodrande och grinig..men men sjuk o gammal

Moa

2009-07-26 @ 19:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0