Utställning i Södertälje

Ja så var det dax för Delta att ställas ut och visa upp sin skönhet för en jättetrevlig rysk domare vid namn Olga.
Hon gillade Delta jättemycket och strödde rosor över henne och gav henne ett CK och satt henne på 1:a plats i sin klass och sen så bleV hon 2:a bästa tiken av alla tikar som ställdes ut idag. H U R R A   H U R R A  ...



Vi satt i solen hela dagen och kollade in alla rottisar som ställdes för Delta skulle inte gå in i ringen förrän efter lunch.
Det var värt att vänta sååå länge för hon gjorde så g´bra ifrån sej och Elin var strålande duktig att springa och Eva lockade med en nyinköpt boll som Delta bara älskade.

Väl hemma så var vi både solbrända trötta och hungriga så det blev dillstuvad potatis och rökt och gravad lax till gott och snabbt  tillagat.

Min rygg är fprtfarande som ett öppet sår det skär som knivar när jag försöker sätta mej och att gå det går knaggligt stapplar som en gammal kärring, skall gå till Nynäsakuten imorron och få min dom  hmmmmm vad kan det vara  diskbråck, ischas eller inflammation i hela höften vet ej, men något skumt är det för denna smärta har jag aldrig haft förut.

Må så gott
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0