Obligationer mm mm

Min käre far har obligationer och värdepapper och nu när han har blivit så gammal så ville han visa oss dom och hur mycket dom var värda och när dom gick ut osv osv... Jag vet inte mycket om sådana värdepappaer inte min bror heller men min far är gansks så bra insatt i sånt så han förklarade för oss novisa...det gick väl in så där i våra "unga" huvuden jämfört med far´s huvud..

På kväller så grillade vi stora tigerräkor som jag hade lagt i en vitlöksmarinad men brytbönor till och basmatiris skitgott var det mums.



Idag har Elin och jag gått en promenad ned i vår lilla by Stora vika...vi träffade på en f.d granntjej till Elin. Hon berättade att henners kille hade bara stuckit ifrån henne när hon var i 20 :de veckan gravid . Detta är deras 2:a barn och den sista var planerad.
Men han valde att bara sticka ifrån allt och till och med be henne göra abort   SJUKT.
Han blev kär i hans kompis lillesyrra i Skåne så han drog ner dit och lämna mamman ensam med stor mage och en liten 3-åring som undrar vad pappa tog vägen.
Nåväl nu är denna mamma en stark tjej och har gått vidare men hon behövde en inneboende för att kunna ha råd att bo kvar i deras villa här i byn.  Och det kunde ju inte han kommit ett bättre ÖDE ...Elin är ju i behov att hitta nytt boende och tills dess skulle hon bo hos oss men det är ju trevligare att bo med en  tjejkompis och dom går såååå bra ihop dessa 2 lika goa tjejer och hon älskar hundar och Elin älskar ungar kan det bli bättre.
Så nu skall Elin flytta till henne i slutet av augusti KANON.
ÖDET  spelar oss ett spratt ibland...och som jag skrev häromdagen jag tror på ödet.
OM vi inte hade gått förbi hennes hus idag och just vid denna tid så hade detta inte hänt för sån kontakt hade inte tjejerna med varandra...jag fick ståpäls på benen när vi började prata alliihopa likaså fick tjejerna det. Härligt det kan vara ibland att saker faller på plats. Nu kan dom 2 vara varandras stöd i allt och sällskap och så bor hon nära oss inte helt fel heller för hon trivs ju sååå bra i Stora Vika det är sååå vacker natur  här och lungt och fridfullt.....oftas.... fast lite bus har vi haft här också en del slödder kommer hit och bråkar men inte mer än att man står ut..

Imorgon skall vi åka till Elins lägenhet i Hässelby och packa hennes saker., så hon kan flytta ut från lägenheten snart.

SLUT för IDAG
TACK för IDAG

Må så gott
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0