Min gamle far

Igår var vi allihopa inkl Delta och hälsade på min far som har kommit i den aktingsvärda åldern som 88 år  och det är en hög ålder mitt folk. Han har liksom levt färdigt sa han till mej igår. Jag frågade honom hur känns det egentligen och känner du inte att du har nån  livsglädje kvar ...??

PRECIS sa han  jag kan lika gärna gå bort idag eller i nästa vecka det kvittar liksom, och jag är inte bitter eller rädd att dö , han sa att när man kommit i den höga ålder som jag gjort och inte har ork eller styrka att göra som jag vill.. T.ex gå ut när jag vill och ochgå hur långt jag vill eller träffa folk och dansa eller att spela boule...DÅ är det slut liksom sa han och det är väl så.
Att man accepterar alla åldrar .
Jag t.ex skulle inte vilja vara ung  sådär runt 20  NO WAY men 40 skulle jag vilja vara och ha lite mer kvar men alla åldrar har sin charm och man vänjer sej under åren man går igenom dom och lever i NUET, som tur är.
Det är därför alla gamla är så nöjda med att bli gamla för dom har givetvis inget val men det känns som om dom inte känner någon rädla heller det är märkligt vad människokroppen är genial...eller hur???.

Nåväl så skall min far till Huddinge sjukhus på måndag och dom skall "dra " hans kateter och sedan skall dom kolla så han kan kissa så hela dagen skall han befinna sej på H.S och ta sej runt på olika avdelningen.
Det kan ju inte han göra ensam, så jag möter upp honom där och kör han i en rullstol för annars skulle han klappa ihop, lille gubben, ja för en liten gubbe har han blivit fort ja nästan i sommar skall jag säga.
Ja guuuud så fort en människa kan tackla av han har gått ner nästan 10 kg , han har inge aptit äter som en fågelunge, men men det är ju vanligt att gamla tappar aptiten och då skall dom äta det dom gillar mest ...kakor, bakelser, godis och " snäll" mat som är lättäten... Jag köpte soppor till honom och det gillade han.

Vi fixade lite i hans lägenhet också och så fick han trygghetslarm från kommunen DET är tryggt för både honom och för oss.

Vi hörs för nu skall vi ut på promenad Delta är kissnödig.

Hej

Må så gott
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0