Lumbago...

Eller i vanlig mun RYGGSKOTT har jag råkat ut för.
Har haft i ont i ryggen hela våren varje gång jag har stått och lagat mat varit och shoppat och stått mycket, men i fredags så gick smärtan nedåt till ländryggen och jag kunde helt enkelt inte komma upp från soffan och inte  heller knappt gå uppför trappan till sovrummet.
Väl däruppe så hade jag ett helt helvete att komma i säng och där försöka sova...NO WAY jag hittade ingen bra sovställning utan fick sitta uppallad med kuddar och sova och det har jag gjort sedan dess.

Nu idag fick jag nog och gick till Nynäsakuten och fick min dom  L U M B A G O ---ryggskott---:(
Värktabletter Voltaren och muskelavslappnande Paraflex fick jag och blev sjukskriven en tid tills jag kände mej bättre och skulle jag inte göra det efter 2-3 veckor så skulle jag få röntga mej ifall inte det var Lumbago.

Nu har jag tagit tabletter idag och känner mej lite bättre redan men får ta det lungt och inte överanstränga mej  .
Jag skulle vara i rörelse i den mån inte smärtan tar över alltså INTE  sängläge som det var förr.

Idag har det varit en underbart solig dag och jag har suttit på altan och varit såååå lat men det får man vara när man är sjukskriven eller det SKALL man vara...eller hur????

Må så gott
Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0