Körsbär eller Klarbär...

Vi har skördat klarbär från vårt lilla söta träd idag..
Det blev hur mycket som helst nästan 5 liter minst.
Men vad skall man göra med dom Jo jag hällde dom i kastruller sockrade och sen då?????
Tja vi kan sila från dom sönderkokta bären och sen göra saft av det...det kan väl bli gott.

ikväll blir det sista Allsång på skansen då tycker jag att hösten är här men nu har ju värmen kommit tillbaka så ännu är det ju inte färdigsolat....H Ä R L I G T...

Min onda rygg håller sej ganska smärtfri tack vare alla medicin som jag häver i mej , var 4:de timme annars kommer värken tillbaka och det vill jaf för allt i världen INTE..
Jag går ju omkring som en stel gumma för ryggen är sååå orörlig liksom.



Nåväl inte sååå böjd kanske men lite åt det hållet...om ni förstår vad jag menar

Ha det bäst
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0