Jobb, jobb, jobb

Ja så var tebax till jobbet och man kom ju ner på jorden med en gång.
Det var inte som om man hade varit borta i nästan 2 månader...semester och sjukskrivning.
Allt var som vanligt , dom boende var sååå glada när ja kom tillbaka dom trodde ju att jag också skulle försvinna som dom andra har gjort på grund av långsjukskrivningar, så dom var ju överlyckliga när jag dök upp igår.

I måndags var jag med pappa på Huddinge sjukhus där han skulle ta bort sin kateter MEN det fick han inte för han kan inte tömma sin blåsa utan samlar på sej en massa urin och det är ju på grund av prostatan som täpper till av olika orsaker som inte läkaren gick in på . I min pappa ålder så gör dom inte såå grundliga undersökningar  varför han inte kan släppa urin, han är väl för gamlla...vad skall jag tro,
Nåväl pappa fick en ny kateter och en hel massa påsar att samla urinen ioch intstruktioner om hur dom skall användas..

Kollade in Uppdrag granskning ikväll och fick ju se hur det går till på vårdcentralerna i landet, att man inte får samma läkare när man kommer på återbesök utan kan till och med få upp till 7-9 olika läkare vid olika tillfällen, dom kalls för "stafettläkare" och dom skickas  ut  till olika vårdcentraler i landet som är underbemannade och då blir det som det blir för det drabbade. ALDRIG samma läkare och då missas det en massa röntgen, provtagningar och så vidare osv osv osv. FÖRSKRÄCKLIGT...
Jag fick erfara detta själv när jag har sökt för min onda rygg, alltså jag har sökt för denna rygg 3 (tre)  GGR och varje gång har jag fått 3 olika läkare som skall sätta sej in i mina prblem och då skall ni veta att jag har inga STORA problem som många andra har, som t.ex på tv-n idag en gammal dam som dom inte upptäckte en utbredd cancer på, hon fick helt enkelt inte genomgå någon röntgen utan dom bara drog ut på tiden månad, år efter år. . till slut  hade cancern spridit sej och damen i fråga avled ju...Jag fick i alla fall röntgen efter det 3-dje besöket.... GRATTIS  till mej...jippppiiiie, det skall vara en s.k VÅRDGARANTI hmmm tillåt mej småle :).

Idag har Elin ÅTGERIGEN flyttan sitt pick o pack hit till Stora Vika hon skall hyra en undervåning i en villa hos en kompis till henne. Jag harde ju tur som jobbade kväll så slapp jag bära för det pallar inte min rygg..

Nu skall vi snart sova kudden för imorgon skall min käres gube köra taxi igen det börjar bli rutin för honom nu så snart får jag binda honom här hemma, men det är klart det blir ju  en reskassa som växer yes....grekland eller thailand here we come..

Mås å gott
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0