Helgen avklarad

Ja nu har jag jobbat första helgen efter mitt RYGGSKOTT . Lumbago.
Det gick väl hyfsat men det var såååå jobbigt för vi h ar ju rätt jobbiga boende där på stället jag jobbar.
ADHD, autism, mongolism och andra psyk.besvär  och dom har ju sina problem med att hålla ihop sej och tiden.

Det har varit mkt jobbigt som sagt denna  helg så jag känner mej helt slutkörd i huvudet och i kroppen av alla frågor, bedkräftelse och tjat och frågor igen och tjat och frågor om samma sak heeeeela tiden. PHUUUUUUUUUUUU.

Men att komma hem efter en kämpig helg och mötas av ett rent underbart doftande hem med rena golv och välstädat det är en sådan njutning att man blir varm om hjärtat...att det finns så duktiga män nu förtiden men det finns det JAG HAR EN...Elin var också duktig fast hon har sååå ont i sina leder...JAG ÄLSKAR ER !!
Jag har köpt ett nytt preparat som doftar clean cotton det är en grej som man kopplar in i kontakten och så sprider den en underbar doft av ren tvätt...beroendeframkallande...jag lovar. mmmmm

Jag börjar känna att nu skulle jag snart vilja gå i pension men det kan jag inte för då får vi inte såå mycket att leva på, för jag har ju inte jobbat heltid på länge och pensionen blir iten men vi klarar oss.

Men vi vill ju åka utomlands, äta gott, köpa grejer osvosv men maten idag  är inte dyr..t.ex  fläskytterfilé 69 kr kilot eller köttfärs 39 kr kilot..det är inte dyrt. Så idag har jag lagat egna köttbullar med gräddsås (utan grädde) nästan lika god och med hemlagad lingonsylt till.
När vi nu pratar om lingonsylt så skall vi få en hel hink med lingon som mitt X Hasse har kämpat och lidit att få i en stor hink uppe i Delsbo (en tradition) där han träffar gamla polare från förra arbetet och dom plockar , fiskar och festar ihop...kul för killarna att ha polare att träffa på gamla dar. Sen får jag nästan hela hinken och så kokar jag sylt och delar ut till dom som vill ha den goda sylten. Min far och vi och så Hasse förstås vill ju ha av sylten den goda.

Nu skall vi snart dricka lite kaffe och kolla på tv och slappa i soffan efter en slitid dag för alla oss.
Ingemar och Elin har städat ur Hässelby-lägenheten...jobbigt jobbigt'
Jag har slitit på gruppbostaden och städat och fejat    jobbigt jobbigt

Imorgon skall vi städa ur Elin´s llägenhet det sista finslipningen sen så bor hon här i Stora Vika igen darlingen min...det känns skönt och bra...förstås...

Ha det bäst
Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0